Verslo parodos yra vienas iš būdų, kaip užmegzti šiltą kontaktą su potencialiais partneriais ir praplėsti eksporto kryptis. Nors dėl COVID-19 pandemijos visos tarptautinės verslo parodos yra atšauktos arba nukeltos, tačiau ateityje norint pasiekti geriausių rezultatų, pasiruošimo joms nukelti nevertėtų. Dvejus metus trukusios eksporto lyderių programos „Sparnai“ dalyviai aplankė 24 tarptautines verslo parodas ir dalinasi 4 patarimais, kokius namų darbus svarbu atlikti prieš parodą.
„Viena pagrindinių „Versli Lietuva“ veiklų, kurios pagalba skatiname Lietuvos įmonių produktų ir paslaugų eksporto plėtrą, yra Lietuvos nacionalinių stendų organizavimas tarptautinėse parodose pristatant sektorių potencialą. Burdami įmones į nacionalinį stendą, pastebime, kad jų pasiruošimo lygis būna skirtingas: vienos pasiruošia stropiau, kitoms, kurios dažniausiai vyksta į tarptautinę parodą pirmą kartą, trūksta pasiruošimo. Sėkmė parodoje priklauso nuo turimos patirties ir rinkodaros žinių, bendravimo su klientu ir tinklaveikos įgūdžių, tad džiaugiamės, kad programos „Sparnai“ dalyviai sukaupė nemažai šios patirties ir ją sėkmingai toliau taikys praktikoje tęsdami karjerą Lietuvos įmonėse, kuriose įsidarbins“, – teigia Rasa Uždavinytė, VšĮ „Versli Lietuva“ eksporto departamento vadovė.
Eksporto lyderių programos „Sparnai“ dalyviai per dvejus programos metus drauge su Lietuvos įmonėmis sudalyvavo 24-iose parodose, net 15 iš jų vyko vienoje svarbiausių Lietuvos eksporto rinkų – Vokietijoje, kurioje koncentruojasi didžiausios ir svarbiausios pasaulinės verslo parodos. Šiose verslo parodose aktyviausiai dalyvavo programoje dalyvaujančios aukštųjų technologijų inžinerijos, maisto ir gėrimų bei baldų sektorių įmonės.
Parodos stendo planavimas
Parodos stendas yra bene pagrindinis dalyvavimo parodoje elementas, kuris gali atkreipti dėmesį ir pritraukti su įmone dar nesusipažinusius partnerius. Planuojant stendą yra svarbu įvertinti jo vizualinį išpildymą, kad jis atitiktų įmonės pozicionavimo kryptį, įmonės prekės ženklo gaires bei būtų kokybiškas. „Stendo dizainas atkreipia lankytojų dėmesį, tad profesionaliai paruoštas, išmontuojamas stendas bus vertinga investicija, kurią galima naudoti ir kitose parodose“, – teigia Vilma Purlytė, programos „Sparnai“ dalyvė.
V. Purlytė taip pat pastebi, kad žmonių srautai didesnėse parodose pasiskirsto nevienodai ir pataria įvertinti stendo vietą bendrame parodos žemėlapyje. „Jei stendas stovės tolimiausioje salėje, didelė lankytojų dalis jos nepasieks ir parodos rezultatai nebus tokie, kokių dažnai tikimasi prieš parodą,“ – pasakoja pašnekovė.
Stendo vietos efektyvumą galima įvertinti pagal jo kainą, nes brangesnis stendai yra dažnai geresnėje vietoje. Tai galima įvertinti ir pasitarus su parodos organizatoriais, kurie žino geriausias vietas. Taip pat, jeigu parodoje dalyvaujama ne pirmą kartą, galima analizuoti realius žmonių srautus patiems, vertinti, kuriems stendams sekasi geriausiai, ir suskubti rezervuoti stendo vietą kuo ankščiau, kadangi konkurencija dėl geresnės vietos yra didelė.
Susitikimų organizavimas
Didžioji dalis parodų naudoja įvairias susitikimų organizavimo platformas bei turi atskiras erdves susitikimų su potencialiais partneriais organizavimui. Šiuos susitikimus patariama planuoti dar prieš parodą, išanalizuoti viešai skelbiamus verslo parodos dalyvių, t. y. įmonių, sąrašus bei rasti tikslingiausius verslo pašnekovus.
Dalyvaujant parodoje svarbu nepamiršti į susitikimus pakviesti jau esamus partnerius, kurie įsikūrę netoli vykstančios parodos vietos ar į ją atvykstančius iš kitų šalių. Tai puiki proga jiems parodyti dėmesį, pristatyti naujus produktus bei „atšildyti“ kontaktą.
Susitikimai gali būti organizuojami ne tik parodos erdvėse, bet ir netoli jos vietos esančiose įmonėse. Taip pat dienas prieš ir po parodos galima skirti susitikimams su potencialiais ar esamais partneriais. „Svarbu išnaudoti visą kelionei ir parodai skirtą laiką. Jei paroda vyksta nuo ketvirtadienio iki šeštadienio, pirmąją savaitės pusę galima skirti susitikimams su esamais ar potencialiais klientais, partneriais, esančiais pakeliui į parodą ar tame pačiame regione. O parodos metu verta susikoncentruoti į susitikimus parodos erdvėse, pasinaudoti siūlomomis susitikimų planavimo platformomis“, – pataria Lukas Tabulevičius, programos „Sparnai“ dalyvis.
Dienos pabaigoje, kai baigiasi parodos darbo valandos, verta skirti dėmesį potencialiems klientams ir neformaliai praleisti laiką pakviečiant juos vakarienės ar kitaip drauge praleisti laisvalaikį. Tai gali sustiprinti pasitikėjimą, padėti rasti bendrų interesų bei prisidėti prie sėkmingo bendradarbiavimo vystymo. Šiuos susitikimus taip pat reikėtų planuoti iš anksto.
Įmonės viešinimas parodos kanaluose
Parodos organizatoriai, stengdamiesi suteikti kuo daugiau naudų dalyviams, kuria įvairias iniciatyvas. Dalyvavimas jose yra dar vienas viešinimo kanalas, galintis pritraukti potencialių partnerių.
„Svarbu pasidomėti apie parodą ir jos organizuojamus renginius, produktų ar paslaugų konkursus ir nominacijas. Dalyvaujant įvairiuose naujų produktų ar paslaugų rinkimuose yra tikimybė gauti papildomos reklamos savo įmonei, jos produktui ar paslaugai ir taip padidinti ne tik savo žinomumą, bet ir pritraukti į stendą potencialių partnerių“, – savo įžvalga dalinasi Karolis Dubinskas, programos „Sparnai“ dalyvis.
Taip pat dažnai šalia parodos būna organizuojamos konferencijos, seminarai ar kitokie renginiai, į kuriuos kviečiami parodos dalyviai, galintys pristatyti savo patirtį, pasidalinti žiniomis ar dalyvauti ekspertinėse diskusijose. Tad pasidomėjus apie planuojamas konferencijos temas, įmonė gali pasiūlyti savo pašnekovą aktualia tema.
Šablonų ir dalijamosios medžiagos pasirengimas
Nors parodoje reikia parodyti personalizuotą dėmesį lankytojui, potencialiam partneriui ar klientui, tam tikrų šablonų ir standartizuotos informacijos pasiruošimas gali palengvinti informacijos sisteminimą bei išlaikyti vienodą įmonės pozicionavimą.
„Vienas iš įrankių yra pasiruošti „kliento kortelę“ – lapą, prie kurio būtų galima prisegti lankytojo vizitinę kortelę ir trumpai aprašyti, apie ką kalbėjote, kas sudomino pašnekovą, kas buvo pažadėta“, – patarimu dalinasi Jurgita Medutytė, programos „Sparnai“ dalyvė. Ši kortelė padeda identifikuoti tikslinius klientus bei personalizuoti po parodos siunčiamą laišką.
Taip pat svarbu pasiruošti tipinius įmonės, prekių pristatymus, kaip užkalbinti stendo lankytoją, kokius esminius klausimus reikia užduoti norint išsiaiškinti jo suinteresuotumą. Reikia apgalvoti ir įvertinti, kokia dalinamąja medžiaga reikia pasirūpinti, kad būtų galima papildyti savo pristatymą vizualine medžiaga. Dalinamosios medžiagos pobūdis priklauso nuo sektoriaus ir parodos specifikos. Rengiant prekių katalogus, svarbu galvoti apie tai, ko ieško potencialus klientas, kokia informacija jam yra svarbi, kaip pabrėžti įmonės kuriamą vertę ir ieškoti kūrybiškų, netradicinių sprendimų tam perteikti. Net nestandartinis spaudos formatas ar popieriaus pasirinkimas gali būti išskirtinumo sukūrimas.
Vizualinė medžiaga gali būti ne tiks spausdinta, bet ir skaitmeninė. Įmonės filmukai, produktų pristatymai patraukia lankytojų dėmesį ir gali pasitarnauti bendraujant su į stendą užsukusiais lankytojais. Savo stende įmonė taip pat gali vykdyti sprendimų demonstracijas, kurios leidžia lankytojams realiai pamatyti produktus ir įvertinti jų kokybę.
Apie eksporto lyderių programą „Sparnai“
Tai dvejus metus, nuo 2018 m. liepos iki 2020 m. liepos, antrą kartą Lietuvoje įgyvendinta programa, kurios tikslas – skatinti Lietuvos eksporto sektorių tarptautinį konkurencingumą ir ugdyti aukšto lygio eksporto specialistus, atitinkančius šių dienų rinkos poreikius. Per šį laikotarpį 65 Lietuvos eksportuojančios įmonės priėmė į savo komandas pusės metų trukmės rotacijai 24 programos dalyvius, kurie panaudoję savo patirtį ir žinias prisidėjo prie įmonių eksporto plėtros. Iš viso įvyko trys programos dalyvių rotacijos po skirtingų sektorių Lietuvos įmones, o pirmąjį programos pusmetį dalyviai mokėsi ir kėlė eksporto vadybos kompetencijas „Verslioje Lietuvoje“. Eksporto lyderių programa „Sparnai“ finansuojama ES struktūrinių fondų lėšomis.
Comments